Först glad sen lite ledsen...

När vi begravde våran lilla Evelina bestämde vi att hon skulle ligga i minneslunden. Eftersom det var så mycket snö fick vi till oss att det kunde dröja några veckor. För ett tag sen började min oro gro, varför får vi inget brev från kyrkan som berättar att hon nu ligger i minneslunden?

Ju mer jag tänkte på det, desto jobbigare blev tankarna. Så här om dagen bad jag Christian ringa till Svante för att han i sin tur skulle ringa till kyrkan och kolla varför det dröjer. Idag ringde han tillbaka och sa att om ca två veckor kan vi gå och hälsa på vår lilla flicka!! Åh va jag längtar, äntligen!!


Fick ett sms idag som gjorde mig glad, det var Helena som berättade att hon fått ett samtal ifrån Färgelanda. Ett samtal som jag också ville ha, ett samtal jag trodde att jag skulle få eftersom dom ringt till henne. Jag ringde upp för att höra ifall dom glömt ringa mig, det hade dom inte. Dom hade fått informationen att jag var gravid och valt bort att ringa till mig... Jag blev ledsen, jag ville ju så gärna ha det samtalet...

Men nu vet dom att jag inte är varken gravid eller mamma ledig, så vem vet telefonen kankse ringer nån dag?!

I övrigt har det varit en bra dag, fått gjort massor. Varit på biblioteket, på arbetsförmedlingen, druckit kaffe med Sandra i solen, rensat min rabatt på baksidan och slipat lite vägg i vardagsrummet.

Nu är det dags att sova lite, och hoppas att vädret blir lika underbart i morgon så att grillen kan användas!!





// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0