Första dagen

Jag är trött idag, har powernappat på soffan en stund. Finns ingen gång det är så skönt att somna som när man somnar på soffan efter en arbetsdag. För jag har jobbat idag, min första arbetsdag på IAC Färgelanda är nu avklarad.

Igår kväll innan vi gick och la oss pratade vi mycket om känslor och tankar som virrvlade runt i min lilla skalle. Tankar runt att gå från sjukskriven till att arbeta heltid. Var rädd för att det skulle vara en jobbig känsla, att jag kanske skulle ångra mig. Men det var inte så, istället fanns en känsla av glädje.

Mycket beror nog på att jag hade det under kontroll. Jag visste att jag skulle jobba på Saaben, jag fick igår träffa några jag skulle jobba med, människor jag tidigare jobbat med i Tanum när jag jobbade på IAC där. Jag har tidigare varit i Färgelanda och hälsat på i fabriken så jag visste i morse vart jag skulle. Det fanns inga frågetecken, det fanns inget min hjärna kunde haka upp sig på för att bli en känsla av osäkerhet.

Jag är glad över mitt nya jobb och jag hoppas att jag kommer trivas. Hoppas också på att nån snäll själ en vacker dag kommer och säger att jag får jobba 2-skift!

Sen inte att förglömma dagens absolut högsta höjdpunkt... Jobb innebär att man kan ge Försäkringskassan fingret, det gjorde jag idag...UNDERBAR KÄNSLA!!





// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Therese

Åååh haha!! Vad sa Försäkringskassan haha! Jävla Muppar!

2010-04-15 @ 13:54:49
URL: http://teezaa.blogg.se/
Postat av: Caroline

Va kul att de känns skönt!

jag har också tagit en powernap idag (på en timme)

att gå från sjukskriven till heltid gjorde jag också, man är trött i början men det går bättre.

bamsekram till dig!

2010-04-15 @ 19:46:57
URL: http://nominaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0