Ledsna tårar

Jag blev till en början arg, men min ilska gick sedan över i tårar, ledsna tårar. Jag blir ledsen när jag blir behandlad på samma sätt som en mamma som varit föräldraledig i 1 år och varit hemma och tagit hand om sitt barn. Jag ville också vara hemma och ta hand om mitt barn. Jag fick istället vara föräldraledig utan min bebis att ta hand om.

När vi låg på sjukhuset fick vi till oss att när sånt här händer får man som förälder ut föräldradagar ifrån Försäkringskassan. Något som för mig lät väldigt konstigt, hur kan jag bli föräldraledig utan barn? Men det var så det gick till sa dom.

Har varit i kontakt med Försäkringskassan idag, jag har fått svaret att i mina papper står det att jag varit föräldraledig. Dom kan inte ta hänsyn till hur/när/varför jag varit föräldraledig, regler är regler. Varför får man som förälder åt ett dött barn ut föräldradagar? Vad får dom ut av att sparka på dom som redan ligger ner? Vad kan jag som mamma göra mer än att ställa mina frågor? Ska jag tro att folk ljuger när dom svarar? Är det ingen skillnad på ett levande och dött barn?  Eller det kankse bara är jag som tycker att det är skilland på att få med sig sin bebis hem och veta att när jag åker hem ligger hon i ett kallt kylrum.

Dessa frågor vill jag ha svar på, förhoppningsvis kommer jag att få det. Men först måste mina ledsna tårar gå över i ilska.




// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Therese

Hmm... Tycker det e ganska stor skillnad. Men nu gäller det att bevisa det för de hjärtlösa,lobotomerade, empatilösa, ljugande asen på Försäkringskassan!!!!!!!!!

2010-04-06 @ 18:31:56
URL: http://teezaa.blogg.se/
Postat av: yvva

kramar i mängder till dej (er) var arg! du ska bli behandlad med värdighet!!!!

"Yvva mormor till en ängel"

2010-04-06 @ 20:09:05
URL: http://yvva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0