Dikt

Änglarummet på Familjeliv är ett ställe som besökts en del efter allt som hänt, skönt att ibland prata med människor som varit med om samma sak. Ikväll var det en som startat en tråd som ville ha tips på vad man som Änglaförälder uppskattar.

Kom då och tänka på kvällen Therese ringde och sa att hon ville komma hit, hon ville komma och lämna en sak, en dikt.



Mamma & Pappa

Se vad jag kan!
Jag kan gå nu
och jag hoppar lite grand.
För mina vingar de bär mig
varhän jag än vill,
flyger dit där ni är
och följer ert liv.

Fast ni inte ser mig,
så är jag alltid där,
någonstans runt om er
i universums stora sfär.
För jag färdas över ängar
bärs upp av en vind,
tittar till er och flyger ner
och ger en puss på er kind.

Jag samlar era tårar
och fyller på vår brunn,
vars vatten blir till regn
som landar på er mun.
De tränger in i er själ
för att läka de sår,
som gör så ont av saknaden
av allt ni inte får.

Ha mig intill er
närsomhelst ni än vill,
ge mig världens kramar,
trygghet och lite till.
För ni vill visa er kärlek
ge mig allt så fint.
Men mamma & pappa
er kärlek känns från jorden och ända hit.

Jag säger stolt till de andra
små änglar som är här
Titta - Det är min Mamma & Pappa
och de håller mig så kär.
Jag lyser utav stolthet
som blir till stjärnans ljus,
som ni ser om natten
när det släcks i varje hus.
För jag är den stjärna som
lyser stark och klar.
Jag är ljuset inom er
som alltid stannar kvar!


Den är sorglig och jag kan inte läsa den utan att mina tårar börjar rulla, men samtidigt finns det något där som som gör den glad på någotvis. En väldigt fin dikt som utav mig uppskattades väldigt, väldigt mycket!!




// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Annika

Såg det på FL också. Den är såå sorglig men den säger ändå så mycket. Tror jag ska skriva ut den och rama in och sätta bredvid Arvids hylla i vårt storarum. Min lilla älskade Arvid.



Kram från Arvids änglamamma

2010-08-07 @ 09:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0