Tisdag kväll

Efter några minuters väntan förut kopplades mitt samtal fram, ett samtal som innehöll mycket hopp men även förtvivlan och tanken Det var inte såhär det skulle bli...Det var verkligen inte såhär det skulle bli, jag skulle vara mammaledig och ta hand om världens finaste bebis.

Visst är jag glad över att ha fått jobb, visst är jag glad över att de bra dagarna övervinner de dåliga, visst känner jag lycka och mår bra. Men hur jag än vänder och vrider på det var det inte såhär det skulle bli...


Jag vet att jag är tvungen att acceptera, lära mig leva med och hantera sorgen. Jag vet det och oftast gör jag det. Men en dag som den här, med ett samtal som fick mig att stanna upp, tyckta synd om mig själv och känna att jag inte orkar mer behövde jag hjälp.

Therese hjälpte mig, hon fick mina tårar att sluta rinna, hon fick mig att tänka på framtiden, hon fick mig inse att jag inte kan stanna upp här. Jag är så glad att hon allltid finns där...







// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Therese

Finast!

2010-08-13 @ 20:41:41
URL: http://teezaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0