Min älskade ängel

Dagen började bra, vaknade i vetskap av att jag drömt att jag skrattat. Åt vad har jag ingen aning om, men jag hoppas jag skratta för att jag var lycklig...=)

Efter att jag ätit frukost ringde jag lillasyster, hon har varit ledig idag så vi har hängt lite. Färgat mitt hår, kollat youtube klipp och varit på långpromenad. Var så skönt att få gå en promenad, har verkligen längtat efter de! Sen har vi beställt biljetter till The Baseballs i Göteborg den 25:e April...känns kul att ha något att se fram imot!!

På vår promenad tog vi ett stopp vid apoteket, var så jävla varmt där inne så jag skulle gå ut och andas lite. När jag står där och drar mina djupa andetag med frisk KALL luft ser jag en tjej som varit på jobbet och praktiserat. Bara hon inte ska till apoteket tänkte jag. Men naturligvis skulle hon det. Inom loppet av ett par sekunder hade 100 000 tankar flugit igenom mitt huvud. Jag visste att frågan skulle komma och jag kände mig så himla liten och ensam. Men när hon frågat och jag hade berättat vad som hänt är jag ändå väldigt glad att hon frågade. Jag fick ju berätta att jag hade fått världens finaste flicka. För även om hon inte kunde följa med oss hem är jag ändå mamma till världens finaste flicka.


Sen har timmarna gått och ju närmare morgondagen vi kommit har klumpen i min mage växt. I morgon är sista gången vi kommer få ser vår fina flicka på många många år! I morgon klockan två är det begravning. Just nu är mina känslor väldigt blandade. På ett vis vill jag att begravningen ska vara för att Evelina ska kunna komma vidare. Men på samma gång känns det konstigt att det ända vi kommer ha kvar utan henne är kort. Har i två veckors tid vetat att om jag vill kan vi åka och hälsa på henne. Är idag väldigt glad att vi inte varit hos henne varje dag utan bara två gånger.  Hade nog varit ännu jobbigare att skiljas ifrån henne och det  blivit en rutin att åka och hälsa på henne varje morgon man vaknat.

Känns som att den lilla skopra som hunnit bildas på mitt stora sår kommer ryckas bort i morgon och såret kommer börja blöda igen.

// Mamma till världens finaste Ängel


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag kommer finnas hela tiden o torka om det blöder, o börjar det blöda jättemycket så kommer jag torka jätte mycket.

Lita på mig... Vi finns där för er hela tiden!

Det kommer o bli jätte fint imorgon, men du måste SOVA först. Kram!

2010-02-04 @ 22:16:15
URL: http://teezaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0