En släng av besvikelse

Skulle åkt och träffat "Änglagruppen" idag, jag ville det så himla gärna. Jag visste att min sambo inte var jättesugen på att åka dit, men han sa att han skulle följa med för min skull. En timme innan vi skulle åka säger han att han inte vill. Jag blev så arg, ledsen och besviken. Mest besviken tror jag.

Jag ville så gärna åka dit, jag ville träffa andra mammor och pappor som förstår precis hur jag känner. Bara se att det finns fler som förlorat sina små bebisar men ändå fortsätter leva, träffa Svante igen. Åh jag ville så gärna!

Men har lovat mig själv att släppa de, jag kan inte vara arg på människan jag älskar för att vi har olika sätt att hantera våra känslor. Jag måste acceptera att han inte vill precis så som han accepterar att jag måste älta, älta, älta.

Det kommer fler gånger!!





// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Heidi

Känner igen det! Min man vill inte heller ansluta sig till några grupper där andra är drabbade. Det är tyvärr inga träffar i närheten av oss heller så det gör det svårare att övertala eller att komma iväg på egen hand.

Försök få med dig en kompis så att det blir av nästa gång.

Kram

2010-03-25 @ 08:29:25
Postat av: Jaana

Jag tror att det är stor skilnad på hur vi kvinnor och hur män hanterar svåra händelser. Det är nog svårt att ändra på det?

Klokt sagt av Heidi. Ta med dig en kompis och jag vet vem den kompisen är. Nämligen din underbara vän Theres som funnits vid din sida hela tiden.

Hoppas du kommer iväg. Kanske du får med dig Christian sen när du har berättat hur det var?



Kram.

2010-03-25 @ 21:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0