Plingeling...

Vid kvart i nio igår kväll ringde telefonen, det var en handläggare från försäkringsbolaget där jag hade min graviditetsförsäkring. Han sa att han ville kolla så vi var rätt försäkrade och ge mig ett erbjunande på en förlägning av barnförsäkringen.

- Varför ringer du till mig?
- Alla nyblivna mammor som haft sin graviditetsförsäkring hos oss kontaktar vi efter ett tag.
- Har inte du fått information om att vår dotter inte lever?
*Tyst*
*Tyst*
- Förlåt, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, förlåt!


Jag tror han gick hem ifrån jobbet igår med dåligt samvete. Jag hade iallafall inte velat ringa det samtalet om jag representerande ett försäkringsbolag.

Jag blev varken arg, ledsen eller upprörd, tyckte mest synd om killen som blev helt tyst i luren och inte visste vad han skulle säga. Pinsamt att man som försäkringsbolag inte har mer koll.

Om jag kommer använda mig av samma försäkringsbolag vid nästa graviditet...NEJ!!





// Mamma till världens finaste Ängel


Kommentarer
Postat av: änglmamma anna

Var det trygghansa? Jag råkade ut för precis samma sak bara någon vecka efter att min pojke dött.. inte kul!

2010-05-11 @ 18:23:03
Postat av: Jossan

Ja det var TryggHansa...=)

2010-05-11 @ 19:24:14
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0