Liten för en stund

Igår fick jag ett brev från Försäkringskassan på posten, hade blivit strul med mina 29 föräldradagar. Ringde till dom och fick svaret, din handläggare ringer upp dig. Det gjorde han aldrig! Varför säger dom så när dom sedan inte håller de?

Fick i morse ringa igen. Förklarade då min fråga och varför jag ringde. Först sa hon att såhär är det, ingen ide att diskutera. Sen förklarade jag för henne att jag ringt säkert 10 gånger för att få veta hur jag skulle fylla i lappen för att det inte skulle krångla. Tänkte att om jag ringer en extra gång och frågar så kan det iallafall inte bli fel...men det blev de! Berättade även vad för svar jag fått när jag ringt.

Svaret jag till slut fick var. Att vi här på försäkringskassan har ju tyvärr gett dig fel uppgifter och jag beklagar verkligen att det har blivit såhär. Löser de sig inte för dig får du höra av dig. Hon hade på papper framför sig att jag ringt och frågat och att jag fått det svaret jag sa till henne att jag fått. Men ändå kunde hon inget göra.

Jag blev så ledsen när jag pratade med henne, den "lilla" flyttade in i min kropp. Hur kan man på försäkringskassan gör så fel?? Hade jag gjort fel hade jag inte fått några pengar. Men för deras del räcker det med en ursäkt?!

Den "lilla" är fortfarande kvar i min kropp. Men jag tillåter inte att Försäkringskassan ska vara den som gör att jag hamnar på botten igen. Det är dom inte värda! Det kommer en ny dag i morgon och då kommer styrkan att vara tillbaka.


Idag har vi fått tid för återbesök på förlossningen. Jag ska på måndag få se korten på Evelina när hon är en nakenfis. Åh va jag LÄNGTAR!!!




// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0