Då och nu

Ibland tänker jag på hur det var när vi kom hem för fyra månader sedan, när människor runt omkring sa att det kommer bli lättare. Vi kommer aldrig glömma det som hände 21:e januari 2010 men vi kommer lära oss att leva med det. Jag trodde dom inte, de lät så fruktansvvärt långt borta.

Idag är jag ett levande bevis på att det blir lättare, för det blir verkligen det. Visst kan saknaden göra så fruktansvärt ont ibland men det är inte ens i närheten av så ont det gjorde i början.

Det finns så otroligt mycket jag aldrig trodde jag skulle göra igen. Jag skulle aldrig skratta, vara lycklig, jobba, festa, vara ensam...

Idag skrattar jag på riktigt, jag jobbar och trivs bra på jobbet, jag har festat och hade skit kul, har varit ensam i två veckor och vissa dagar tittar även känslan av lycklig fram, en helt underbar känsla!!





// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag tror inte heller att det kan bli bra igen. Hur kan det bli bra när mitt barn har dött. Men du har kommit en bit på väg. Kanske jag kan också?!



Kram från en annan änglamamma

2010-06-04 @ 07:46:23
Postat av: Veronica

Skönt att höra att det blir bättre, för ibland känns det som att det aldrig kommer att bli så.



Kram från Astrids änglamamma

2010-06-07 @ 20:07:45
URL: http://veronicaolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0