Luftballong

Skulle åka och gå en promenad med Therese igår kväll, kommer ut och inser att hela parkeringen är full i folk och att det ligger en luftballong på fotbollsplanen här brevid. Tänkte att det hade ju varit kul att se när den lyfter, men jag kan se sedan när dom landar istället.

Möter Therese och berättar om luftballongen som ligger hemma på min fotbollsplan. Vi går vår promenad  och sedan sätter jag mig i bilen och åker hem igen. På vägen hem ser jag luftballongen ganska långt bort, kommer dröja ett tag innan dom ska landa.

Åker med Christian ut till garaget för att hämta en bil. Berättar där om luftballongen och säger att jag missade när dom lyfte men ska hålla utkik när dom landar sen...

- Jossan dom landar inte där dom lyfte
- VA??
- Tror du det går att styra en luftballong?
- Ja?!?!
- Hur skulle det gå till?
- Kanske finns nått snöre att dra i??
- Nej! En luftballong styrs av vinden, man får landa där man hamnar.
- Jaha...

Kände mig lite dum, man kanske borde veta att man inte kan styra en luftballong, att man inte landar på samma ställe som man lyfter ifrån?!?

Åkte och hämtade Therese på hennes jobb idag, berättade om min okunskap i luftballong.

- Vet du att en luftballong inte landar på samma ställe som den lyfter ifrån?
- Nej, det trodde jag den gjorde!

Jag behöver inte alls känns mig dum. Therese är typ den smartaste jag känner och det inte hon vet är inte värt att veta...=)





// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0