Tredje dagen

Har gått hemma i tre dagar nu, jag vill verkligen jobba igen. För hur länge kan man gå hemma utan uppdrag utan att bli uppsagd? Blir jag uppsagd är jag tillbaka hos Arbetsförmedlinegn och A-kassan igen och det lockar inte. Så om ni planerar att köpa ny bil, köp Saab...=)

Sen är det också så att när man går hemma på dagarna och inte har nått större att göra har hjärnspökena lättare för att vakna till liv. Man tänker och analyserar saker som man inte hade gjort om man hade haft nått att göra. Vissa dagar var det tufft att jobba, jag var trött, jag visste varför jag jobba men hellre jobba än att gå hemma.

Har fortfarande inte fått brevet ifrån kyrkan, jag vill så gärna ha det. Jag vill gå och tända ett ljus för våran lilla Evelina, ge henne en fin blomma och berätta för henne hur mycket jag älskar henne. Jag vill inte vänta längre, så i morgon har Christian lovat att ringa igen och höra varför det dröjer när dom tidigare sagt att vi skulle fått brevet för ca 2 veckor sedan.





// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej Josefin!



Jag förstår dig. Jag bävar redan för att jag inte har något jobb att gå tillbaka till. Flyttade hem till ön och tänkte att jag hade gott om tid att söka nytt jobb. Jag skulle ju va föräldraledig till nästa sommar. Nu blev det inte så. Är visserligen sjukskriven till slutet av juni, men då är det nog lite sent att få ett sommarjobb... Styrkekramar från en annan änglamamma

2010-05-06 @ 16:37:19
URL: http://veronicaolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0