Alla Helgons Dag

Älskar dig av hela mitt hjärta
min fina, fina lilla flicka!!




Nu ska jag berätta för dig
om Evelina, en söt liten tjej.
Hon låg i min mage och levde bus
och skulle snart komma ut i vårt hus.
Men så hände det hemska vi ej ville tro,
hon skulle aldrig hos oss bo.
Hennes hjärta det fina och lilla
blev plötsligt alldeles stilla

Hon blev en ängel innan hon kom ut
och möte blev till avsked i samma minut.
Vi såg henne ligga i sängen så sött
och ansiktet mitt blev alldeles blött
av tårar som trillade ner för min kind
för Evelina hade gått genom himmelens grind.
Jag fick ej livet med henne dela
ej visa och lära henne det hela.

Vid mötet med henne kunde jag ej se mig mätt
för vackrare bebis hade jag aldrig sett.
Hennes ansikte var så sött och
mörkt och långt var hennes hår
hon hade tio gulliga fingrar och tio tår.
Men vi fick aldrig se när hon skrattar och ler
och kommer aldrig att se henne på jorden mer.
Men trots allt så lever hon kvar
för inuti våra hjärtan vi henne nu har.


En dikt ifrån boken:
Att leva med en Ängel i familjen


// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad fint det blev!

Blommorna vi la låg kvar :)

Lilla gumman! Tänk vad stolt hon måste vara över att hon är så älskad!

Ljuset du köpte var jättefint!

Kraam!

2010-11-06 @ 20:56:05
URL: http://teezaa.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh så fint, både i minneslunden & dikten. Tänker på er...

Kram Helena

2010-11-08 @ 12:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0