Poletten har trillat ner

Jag blev ledsen den dagen jag fick reda på att jag skulle tillbaka till Färgelanda och jobba. Jag trivdes så himla bra i Trollhättan. Har många gånger fått frågan - Vad är det som är så himla bra i Trollhättan?

Jag har inte riktigt vetat vad det var som gjorde att jag trivdes så bra fören igår, poletten har trillat ner nu =). Det som var bra i Trollhättan var att jag skötte mig själv, jag gjorde det jag skulle, fanns där för att hjälpa, hade bra människor omkring mig.

Jag har precis samma arbetsuppgift i Färgelanda, jag finns där för att hjälpa, jag har bra människor omkring mig. Men det som finns i Färgelanda som jag slapp i Trollhättan är allt jävla tissel, tassel och skitsnack bland alla jävla kärringar.

Igår på jobbet när vi satt och åt frukost reste jag på mig för att lägga in min fil i kylen. Hörde att en dam säga något till damen som satt bredvid henne, hon hörde inte så damen fick säga en gång till, hon hörde inte denna gången heller. Tredje gången satte jag mig på stolen igen och hon sa då, vi kan ta det sen.  Jag reste på mig och sa - Jag kan gå så du kan få prata klart.

Jag kan inte säga att jag vet att det handlande om mig, men jag vet ju att det handlade om något hon inte kunde ta när jag lyssnade.

Så svaret på frågan - Vad är det som är så himla bra i Trollhättan? Är - När man jobbar med grabbar är det inte en jävla massa skitsnack, tissel och tassel!!




// Mamma till världens finaste Ängel

Kommentarer
Postat av: Jossan

Stämningen på arbetsplatser kan vara så himla olika. Jag är skitnervös för att jag inte ska trivas lika bra på mitt nya jobb som jag ska tillbaka till efter föräldraledigheten. Mitt gamla jobb var så himla mysigt men där hade jag bara ett vik. Skvallerkärringar kan man ju klara sig utan.. gött att du sa till dem. Heja Josefin!

2010-10-03 @ 10:03:40
URL: http://liftwaffe-jossan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0