Lördag

Jag har nu inte längre utegångsförbud utan är fri att göra vad jag vill...
Tvätten är vikt, golven tvättade och tvättkorgen är TOM!!

Som gravid har jag ett sockervärde som inte alltid vill samarbeta. Inte allvarligare än att jag kan hantera det med kosten, men det kan vara nog så jobbigt. I graviditeten med Evelina drog jag ner på sockret ordentligt i V28, nu denna gången har jag tänkt på det ifrån början. Inget onödigt socker på veckorna, lite godis eller choklad endast fredag eller lördag. Kollade igenom mina anteckningar idag som jag har över BM besöken med Evelina, i samma vecka då som jag är i nu vägde jag 5kg mer...

Jag vet att man ska gå upp i vikt när man är gravid och jag gör gärna det. Men att vågen står stilla för att jag är duktig mer sockret är jag stolt över, för att sluta äta godis, fika, choklad och att dricka cola är 100 gånger värre än att sluta röka!


Har varit en sväng på Torp idag, handlat lite mat, kollat bokrean och så tog vi en sväng på nya Lindex... där på en hylla, ihopvikt, så himla liten och så himla söt och alldeles ljusturkos låg den... Vi köpte den, vi har gjort bebisens första inköp!!





// Änglaflikkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0