Tänd ett ljus

Sjöng min favorit julsång (Tänd ett ljus) för Vincent förut...



Antingen tyckte han att jag sjöng så fint så att han somnade, eller så somnade han för att han tyckte att jag skulle sluta sjunga??!!


Jag längtar efter advent, jag längtar efter att få ta fram ljusstakarna. Men hur mycket jag än längtar, vägrar jag plocka fram en enda sak innan söndag. Visst är det fint i fönstren där det redan nu lyser, men jag väntar tills på söndag iallafall.

Min absoluta favorit när det kommer till julen är julgranen, men efter den kommer stjärnorna och advents ljusstakarna. Visst har jag tomtar jag tycker är fina och visst tar jag fram dom varje år, men skulle jag välja mellan ljusstakarna och tomtarna hade jag utan tvekan valt ljusstakarna.


Förra året var julen något jag gärna hoppat över.
Det gjorde ont att istället för att köpa
julklappar fick vi gå till Minneslunden och tände ett ljus.
Vi kommer gå till Minneslunden och tända ett ljus i år också,
men jag kommer även att få köpa de där små julklapparna!

Jag längtar efter julen i år!



// Änglaflikkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0