Full fart!

Det har varit full fart hela dagen idag...

  • Varit och fikat
  • Varit och hälsat på i skolan där jag tidigare jobbat
  • Tränat
  • Fått bensinstopp

Jag slutade jobba i skolan när jag gick hem på havandeskapspenning med Evelina, efter att hon föddes död var det inget alternativ att jobba med barn. Var och hälsade på några månader efter att allt hände, då mest för mig egen skull. Det var en sådan där sak jag ville göra för att kunna ta ett steg framåt.

Idag åkte jag dit för att jag ville och det var det roligt att träffa alla igen. Många barn berättade att de visste att min första bebis dött och tyckte det var bra att jag fått en ny bebis. Jag fick frågan ifall jag tyckte deras ärlighet var jobbig. Visst gjorde det lite ont när ordet död kom men absolut inte som förra gången jag var där.

Många kramar fick jag och även frågan om jag skulle börja jobba där igen. Visst saknar jag det ibland, men jag trivs nog bättre med mina Stålex, arbetskläder och mitt stämpelkort =) Men man ska aldrig säga aldrig...


Vad det gäller bensinstoppet är det mitt första någonsin. Tur att vi hade en dunk gräsklippar bensin hemma och ännu mera tur var det att jag fick bensinstopp hemma på min parkering =)



// Änglaflikkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0