Min beslutsångest

Små röster ställer frågor såsom
- Ska du verkligen inte?
- Nu när du får lov, ska du låta bli då?

Det är mina hjärnspöken som ger mig beslutsångest...

Jag har funderat över denna beslutsånget nu i några dagar och kommit fram till att den kommer när det gäller aktiviteter kring Vincent. När jag var gravid med Evelina fick jag information om BVC, föräldragrupp och andra aktiviteter, när hon sedan inte fick följa med oss hem fick jag heller aldrig komma till varken BVC eller någon föräldragrupp. När Vincent föddes kommer jag ihåg känslan i kroppen jag fick när det var dags för föräldragrupp... Jag fick äntligen lov att vara med!!

Hade Evelina fått följa med oss hem vet jag att jag inte varit mamman som hängt på öppnaförskolan och babycafet varje vecka. Men med Vincent har jag gjort det, lyckan över att jag faktiskt fått lov, har styrt över vad jag kanske egentligen vill.

Jag tror det är så att Jag får lov att vara med -bubblan har gått sönder och jag har inte längre behov av att göra saker för att jag får lov. Jag gör nu saker jag vill istället, det är bara att mina små hjärnspöken har inte förstått det och ger min beslutsångest när jag vill avstå ifrån Jag får lov att vara med aktiviteter.


// Änglaflikkan



Kommentarer
Postat av: Ida

Du är så bra att utrycka dig!! När jag läser dina ord tänker jag att så känner jag också ibland utan att jag tänkt på det innan!!

KRAM

2012-04-23 @ 19:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0